Take a fresh look at your lifestyle.

Верховна Рада ухвалила закон, що скасовує трудові книжки

0 5

Верховна Рада ухвалила закон, який скасовує трудові книжки у паперовому вигляді й передбачає перехід на електронний формат.

Проте трудові книжки, які вважають рудиментом минулого століття, не зникнуть одразу.

Передбачений 5-річний перехідний період, впродовж якого одночасно можуть використовуватися і паперові, і електронні книжки.

Чому вирішили так зробити?

Трудові книжки запроваджувалися десятки років тому, коли паперові носії інформації були єдиними на той час.

Зараз уряд переслідує кілька цілей. Головна з них – спростити доступ до інформації про стаж працівників, а також ввести систему автоматичного призначення пенсій чи інших соціальних виплат без особистого звернення людини.

Іншими перевагами вважають усунення загроз загубити чи пошкодити книжку, або фальсифікувати дані у ній.

Книжка не потрібна ще з 2004 року.

Трудова книжка, як відомо, впродовж десятиліть велася передусім для того, аби зафіксувати трудовий стаж, адже від кількості відпрацьованих років залежав розмір майбутньої пенсії.

Але із 2004 року ситуація змінилася. Поняття “трудовий стаж” зникло і було перейменоване у “страховий стаж”.

Для отримання пенсії рахується саме страховий стаж, й лише ті роки, місяці та дні, за які сплачені страхові внески.

Ці дані й вносяться до Державного реєстру загальнообов’язкового соціального страхування.

Отже, починаючи з 1 січня 2004 року, для підтвердження страхового стажу трудова книжка дійсно не потрібна. Вся інформація про працівника є у цьому реєстрі, саме ним користується Пенсійний фонд, визначаючи стаж для пенсій.

Як паперова “перетвориться” в електронну.

Але виникає питання, як інформація про записи у паперовій трудовій книжці, внесені до 2004 року, потраплять до реєстру.

Закон передбачає, що усі дані з трудової книжки, а також інші документи, що підтверджують трудову діяльність, мають бути перенесені до реєстру як оцифровані чи скановані копії.

Цей процес, за даними Пенсійного фонду, почався. Минулого року десятки тисяч громадян подали до ПФУ електронні копії книжок.

Очевидно, що саме з цією метою і встановлюється 5-річний перехідний період, впродовж якого можна використовувати як паперову трудову книжку, так і електронну.

Чи варто викидати трудову книжку?

Електронні трудові книжки передусім запроваджуються для тих, хто зараз ще не думає про пенсію, а не для теперішніх пенсіонерів.

Проте і викидати на смітник трудову книжку поспішати не слід. Після 5-річного терміну дані про стаж можна буде подати до Пенсійного фонду так само, як і раніше – показавши паперову книжку.

Новий закон передбачає, що після того, як працівникові “завели” електронну, паперову роботодавець має віддати на збереження її власникові.

Залиште відповідь

Ваша електронна адреса не буде опублікований.